Vanliga frågor



 

PRIVATKUND

 

Att vara kund.

 

Om du är intresserad av våra abonnemangstjänster bokar du ditt kundbesök direkt på hemsidan www.usfs.se eller mailar oss på info@usfs.se. För abonnemangstjänster börjar vi med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom dina önskemål och berättar mer om hur vi på USFS. arbetar.

 

Hur snabbt kommer vi igång?

 

När vi fått kontaktuppgifter genom samtal, mail eller inskickad intresseanmälan via www.usfs.se kontaktar en säljare dig inom 48h för att boka in ett kostnadsfritt hembesök.

Vårt mål är att komma igång med en startstädning så snabbt som möjligt inom 1-2 veckor (eller enligt kunds önskemål)

 

Vad innebär hemstädsabonnemang?

 

  • Hemstädsabonnemang innefattar att vi kommer hem och städar regelbundet under vardagar 8–17.
  • Ombokning är möjlig om det sker 5 arbetsdagar innan.
  • Dina städpass timmar sparas i en timbank där maximalt 3 tillfällen får sparas.
  • Dessa innestående timmar kan nyttjas till andra tjänster USFS. erbjuder.
  • Skulle ditt städpass infalla på en röd dag kontaktar vi dig i förväg för att omboka.

 

Vad behöver jag som kund tänka på innan städning?

 

Vi ordnar allt, vi kan även plocka i ordning om du önskar att det ingår.

 

Får man samma personer/personer vid varje tillfälle?

 

USFS. mål är kontinuitet. Som kund hos USFS. har du samma personal, veckodag och tid för ditt uppdrag.

Vid semester eller sjukdom ser vi till att vikarien som du blir tilldelad genomgått samma utbildning som din ordinarie person/personer.

 

Vad sker om jag inte är nöjd med tjänsten?

 

Vi utför kvalitetskontroller och lämnar garantier på våra tjänster. Om du av nån anledning inte tycker att vi utfört tjänsten som vi tillsammans kommit överens om, försöker vi åtgärda detta. Vid varje avslutat uppdrag lämnar vi även en checklista på punkter som blivit utfört samt ett kort där du som kund ges möjligheten att tycka till om dagens städning.

 

SÄKERHET

 

 

Vilka krav ställer USFS. på personalen?

 

All personal på USFS. har genomgått introduktion och en internutbildning innan de har hand och tilldelas egna uppdrag och bär alltid USFS. arbetskläder.

 

Hur arbetar USFS. med säkerhet?

 

Vid anställning begär vi utdrag från polisens belastningsregister och all vår personal jobbar under sekretess. USFS. har utvecklade rutiner för hantering av larm, nycklar och andra känsliga kunduppgifter.

 

Vad sker om personalen gör illa sig hos mig?

 

Alla våra anställda är försäkrade under arbetstid och till och från sitt arbete.

 

Vad sker om något går sönder?

 

USFS. har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som orsakas utav USFS. personal. USFS. försäkringar täcker upp till 10 mnkr.

 

 

BETALNING

 

 

Hur fungerar skattereduktionen?

 

From den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för husshållsnära tjänster vilket innebär att du som kund bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället.


USFS. administrerar din skattereduktion direkt med skatteverket.

 

Hur betalar jag?

 

Faktureringen sker för nuvarande månad och faktureras en gång i månaden, betalningsvillkor är 10 dagar från fakturadatum.   


 

 

ENGÅNGSUPPDRAG

 

 

Åker vi ut och tittar innan vi utför ett engångsuppdrag?

 

För engångsuppdrag åker vi inte ut och tittar.

 

STORSTÄD

 

Vad ingår i storstädning?

 

USFS. har satt ihop ett antal moment som innefattas i storstädning.

Är det något du skulle vilja prioritera eller känner att något borde läggas till kan vi självfallet ordna detta.

Antalet timmar för storstädning beror på bostadens storlek, utseende och behovet för vissa insatser.


Skulle bostaden vara i så dåligt skick att vi anser att detta ej går under avtalat pris och tid kommer vi kontakta dig som beställare utav städ och meddela detta innan vidare arbete utförs

 

FLYTTSTÄD

 

Vad ingår i flyttstäd?

 

USFS. flyttstäd är en omfattande rengöring utav hela bostaden. I vår flyttstäd ingår alltid fönsterputs. 

Innan vi kommer till bostaden skall frysen vara avfrostad och avstängd, skulle ej detta vara utfört finns risken att vi ej städar frysen. 


Vattenlås ingår ej i flyttstäd utan är en tilläggstjänst där vi debiterar 250:- kr/per vattenlås 


Inglasad balkong är en tilläggstjänst och pris avtalas innan påbörjat städ. 


Vi på USFS. vill att du skall vara tillgänglig per telefon när vi skall påbörja uppdraghet om eventuella frågor skulle dyka upp, t.ex. nycklar, skick utav bostad, trasiga inventarier. 


Skulle bostaden vara i så dåligt skick att vi anser att detta ej går under avtalat pris och tid kommer vi kontakta dig som beställare utav städ och meddela detta innan vidare arbete utförs. 


Du kan läsa vad som ingår i delen blanketter på vår hemsida. 



FÖRETAGSKUND 


 

 

Vilka krav ställer USFS. på personalen?

 

All personal på USFS. har genomgått introduktion och en internutbildning innan de har hand och tilldelas egna uppdrag och bär alltid USFS. arbetskläder.

 

Hur arbetar USFS. med säkerhet?

 

Vid anställning begär vi utdrag från polisens belastningsregister och all vår personal jobbar under sekretess. USFS. har utvecklade rutiner för hantering av larm, nycklar och andra känsliga kunduppgifter.

 

Vad sker om personalen gör illa sig hos mig?

 

Alla våra anställda är försäkrade under arbetstid och till och från sitt arbete.

 

Vad sker om något går sönder?

 

USFS. har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som orsakas utav USFS. personal. USFS. försäkringar täcker upp till 10 mnkr.

 


Att vara kund.

 

Om du är intresserad av våra abonnemangstjänster bokar du ditt kundbesök direkt på hemsidan www.usfs.se eller mailar oss på info@usfs.se. För abonnemangstjänster börjar vi med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom dina önskemål och berättar mer om hur vi på USFS. arbetar.

 

Hur snabbt kommer vi igång?

 

När vi fått kontaktuppgifter genom samtal, mail eller inskickad intresseanmälan via www.usfs.se kontaktar en säljare dig inom 48h för att boka in ett kostnadsfritt besök.


Vårt mål är att komma igång med en startstädning så snabbt som möjligt inom 1-2 veckor (eller enligt kunds önskemål)

 

Vad innebär företagsstäd?

 

  • Företagsstäd innefattar att vi kommer till er och städar regelbundet under vardagar 8–17. Städ utöver vanliga arbetstider debiteras en annan taxa.
  • Ombokning är möjlig om det sker 5 arbetsdagar innan.
  • Skulle ditt städpass infalla på en röd dag kontaktar vi dig i förväg för att omboka.

 

Vad behöver jag som kund tänka på innan städning?

 

Vi ordnar allt, vi kan även plocka i ordning om du önskar att det ingår.

 

Får man samma personer/personer vid varje tillfälle?

 

USFS. mål är kontinuitet. Som kund hos USFS. har du samma personal, veckodag och tid för ditt uppdrag.

Vid semester eller sjukdom ser vi till att vikarien som du blir tilldelad genomgått samma utbildning som din ordinarie person/personer.

 

Vad sker om jag inte är nöjd med tjänsten?

 

Vi utför kvalitetskontroller och lämnar garantier på våra tjänster. Om du av nån anledning inte tycker att vi utfört tjänsten som vi tillsammans kommit överens om, försöker vi åtgärda detta. Vid varje avslutat uppdrag lämnar vi även en checklista på punkter som blivit utfört samt ett kort där du som kund ges möjligheten att tycka till om dagens städning.


Uppsägning 


Företagskunder som valt tjänsten företagsstäd på abonnemang har alltid en uppsägning på minst 3 månader om inget annat avtalats och finns på skriftligt avtal.